Понеділок | 8.00 – 12.00 |
Вівторок | 8.00 – 12.00 |
Середа | 8.00 – 12.00 |
Четвер | 13.00 – 17.00 |
П’ятниця | 8.00 – 12.00 |
- якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років або словник налічує не більше 10 слів;
- коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається);
- дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів.
1. Групи компенсуючого типу для дітей з мовленнєвими вадами (логопедичні групи) при закладах дошкільної освіти створюються органами державного управління освітою.
2. В групи зараховуються діти 4 – 5 – річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені вчителем-логопедом, вихователем або лікарем дитячої поліклініки.
3. Обстеження дітей для зарахування їх в групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
Висновок інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини– це той основний документ, на підставі якого, дитина направляється в групу компенсуючого типу для дітей з мовленнєвими вадами, заклад дошкільної освіти чи заклад соціального захисту.
Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:
1. Батьківські збори. Проводяться у вересні, січні, травні. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.
2. Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. В ході , яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини.
3. Поради вчителя-логопеда в інформаційному осередку логопедичного кабінету та груп старшого дошкільного віку, які складаються з різноманітних професійних консультацій, порад, рекомендацій, матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.
4. Анкетування батьків, що дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з’ясувати чи задоволені вони корекційним процесом.
5. “Домашні логопедичні зошити”, які складені для індивідуальної роботи з дітьми. Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні навички та вміння. А логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і налагодити тісний взаємозв’язок між учасниками корекційного процесу.
Артикуляційна гімнастика для шиплячих звуків
Артикуляційна гімнастика для постановки звука Р
Динамічна артикуляційна гімнастика